onsdag 9 september 2009

Vaken, arg och besviken-

Hejsan.. nu har jag vaknat efter att ha sovit några timmar. Känns inte så mkt bättre :( Har ont och känner mig hängig.. fan fan fan rent ut sagt.

Sur är jag också på min mamma, för hon inte tänker vara med när Amira fyller 5 år, hon ska åka till syrran i London säger hon för hon inte har nån barnflicka då och behöver hjälp och rent själviskt så skiter jag i det!!! Hon (mamma alltså) var inte med förra året när Amira fyllde 4 år för hon var hos syrran då och fan heller att hon slipper undan att vara med på Amiras födelsedag i år med det är speciellt att fylla 5 år! Av alla årets dagar så ska hon inte få välja Amiras födelsedag för att åka bort på, det är Amiras födelsedag!!! Jag blev skitsur och sa att om hon inte är med när Amira fyller år så kommer jag aldrig förlåta henne! Jag är verkligen skitsur nu!

En trevlig sak var att några av filmerna från Homeenter kom idag så nu har Amira några filmer att se på. Vi glömde ju hennes ryggsäck på transferbussen på väg hem från turkiet och alla filmer vi hade låg i hennes ryggsäck så hon har inte haft en enda barnfilm. Det var delad leverans så nu fick vi 3 och så kommer 2 till, minns inte vilka vi beställde mer än de vi fick nu, ska ringa och kolla och höra om vi kan ändra en av dem möjligen och välja Pettson o Findus istället som jag vet att hon gärna vill ha, det var svårt för henne att begränsa sig till 5 filmer av alla som fanns ;)

Ska hämta Amira nu och så ska vi åka till Farsta och köpa utebyxor till dagis, det stod på lapp vi fick från dagis att de ska ha galonbyxor men jag känner mig lite anti till galonbyxor, hon är så pass stor nu, åldersmässigt alltså, att jag tror hon klarar sig med vattenvavvisande byxor. Små barn kan jag ta att de ska ha galonbyxor det är ju så obekvämt att leka och klättra i det materialet. Får prata lite med fröknarna och höra vad de tror.
Även gummistövlar behövs men det får vi ta i helgen för jag orkar inte med det idag. Ska ta tempen nu innan jag tagit nån smärtstillande/febernedsättande och se om jag har nån feber. Sen ska jag proppa mig full av smärtstillande för jag har så ont :(

Har köpt hem en pizza från ica som jag och Amira ska dela på sen fastän det inte är fredag eller helg men jag kände att jag ville ha det och hade tänkt äta den själv på dagen men då sov jag ju.

Nåväl.. nu har jag lite att stå i får se om jag återkommer nåt senare annars uppdaterar jag en annan dag.


Malin