torsdag 17 september 2009

Vilken typ...

Försökte uppdatera igår från mobilen.. d gick inte så bra :(

Var skitdålig igår på jobbet, vaknade ju med halsont och hela faderullan, var på lunhcen iväg till närakuten för o kolla halsen men de sa att det var en svullen lymfkörtel på vänster sida bara, och den var svullen för att det var någon slags infektion som gjorde att alla vita blodkroppar samlades däri för och försvara kroppen. Så det var nog den utdragna tanden som gjorde det.

När jag kom hem från jobbet hade jag 38.3 i temp (och det är mkt för mig)!!
Var ändå till tandläkaren igår på utsatt tid på kvällen och fick laga tanden som bråkat så länge, det var skönt och ÄR skönt att ha fått det gjort nu även om det blev svindyrt. Dock var det en skitnonhcalerande tandläkare som inte alls förstod varför jag kände mig rädd, det var ju "bara" en lagning ohch sen förstod han inte varför jag tog upp m honom om problemen efter tandutdragningen då det inte var HAN som utfört den :o Hur jävla otrevlig kan man bli?? Började nästan gråta när han gått ut ur rummet sen för han var så otrevlig mot mig. Men jag var stark och stod på mig och fick till och med antibiotika utskrivet fast han inte ville ge mig det först, han försökte säga att jag skulle gå till en allmänläkare ist, men jag stod på mig och kunde säga att det hade jag redan varit och hade tagit alla prover och alla var negativa!

Idag vaknade jag och mådde mkt bättre, tog två st kapslar av medicinen redan igår kväll så de hade väl börjat kicka in nu och gjort sitt jobb, ska äta antibiotika i 7 dagar så det får bli lugnt på Lördag när jag ska ut med Johanna.
Känns att det går åt rätt håll nu och jag är så glad att jag var stark och stod på mig.

O just ja... Amira sov utan napp inatt, det var svårt för henne och hon saknar den såklart men det GÅR och det är jätteskönt, jag är så stolt över henne, det är nåt stort för henne och sluta med nappen ju. Om en vecka kommer hon nog ha kommit över den värsta abstinensen tror jag.

O p g a tandvärken har jag ju inte kunnat äta nåt den här veckan utan levt på blåbärssoppa typ bara och i morse märkte jag att det gett resultat i form av att mina jeansleggings inte satt lika tight längre i midjan när jag drog på dem, och jag var inte lika mkt stoppad korv över magen längre :D inget ont som inte har nått gott med sig ;)

Nu ska jag jobba! Uppdaterar kanske i mån av hur jag hinner ikväll, mamma ska få bleka håret på mig ikväll tror jag, lr imorgon kväll, tror det får bli ikväll för jag ska klippa mig imorgon tänkte jag när barnbidraget kommer så jag är snygg på lördag när jag ska ut!

Adjö så länge!