fredag 11 september 2009

Pigg, piggare.....

Nu känner jag mig verkligen piggare så jag räknar hårt med att jobba på måndag igen och faktiskt ska det bli skönt o få gå o jobba igen, det är inget kul o bara sitta hemma ju man vet hur d kommer o svida när lönen kommer ju, och Amira som fyller år i början av okt hur ska jag har råd o ordna kalas och ha råd o köpa presenter??? Fan alltså.. vilken månad som helst hade jag kunna bli sjuk men fan inte nu när hon ska fylla år.. 5 år fyller hon, det är stort tycker jag, det är liksom förutom 1 års dagen första stora milstolpen, 5, 10, 15, 20 osv.. och hon har inte haft nåt direkt kalas hemma förut det har varit nån kompis till mig som kommit och haft m sitt barn eller nå ju men nu ska hon ju få ha sitt första riktiga kalas. Hoppas hoppas hoppas att pengarna räcker.

Ska iväg till ur&penn senare idag innan jag hämtar henne för att köpa en klocka som hon önskat sig därifrån så har jag den köpt iaf, sen har hon önskat sig en sparkcykel, sån där i aluminium sen blir det väl några barbiedockor, inga kläder iaf för hon har så hon klarar sig på den fronten, nu är det mer SAKER hon får i present.

Har nyss städat lite här hemma, städat ut lite sjukdom, känns bra. Dammsugit och donat lite. Nu gjorde sig smärtan efter tanden påmind så jag tog en ipren o lite blåbärssoppa o ska sitta o se lite på tv. Har börjat kolla våra bästa år (days of our life) igen, inte bra.. för nu vill man ju följa o se hur det går men d går inte när man ska tbx o jobba ju ;)


Nu blir det vila efter jag har sprungit runt o dammsugit och tvättat här hemma, man får ta d lugnt i början efter sjukdom så man inte blir för kaxig o tar ut sig för mkt och sjuknar om.
Ska sen hämta paket från H&M också.. looking forward to it :)


Malin