måndag 7 september 2009

Hemma efter tandläkaren..

Har varit hos tandläkaren idag.. fått domen. Det är en djup fraktur i tanden. Det enda att göra är att dra ut den. Ska in imorgon bitti tidigt och dra ut den :( jag är livrädd, ska få lugnande en timme innan så redan 7:30 ska jag vara där det blir upp tidigt imorgon och snabbt iväg och lämna Amira på dagis och sen in till stan till City Dental där jag går nu då för de är ju billigare än de flesta ställen. Nåväl... frågade vad man gör sen när tanden är väck då.. de sa att jag kan vänta upp till ett år och se om jag behöver göra en bro sen, kan vara så att det behövs för att tanden i överkäken ska få stöd och inte gå ned i gluggen efter den andra tanden. Ska komma på återkoll efter ca 6 månader - 1 år för att se, det kan vara så att visdomstanden flyttar sig utåt i utrymmet efter den här tanden och även den andra som står bredvid så det kan bli så att tanden i överkäken då får stöd av dessa två och någon bro inte behövs men annars behöver jag göra det men det är verkligen SVINDYRT!!!! över 10 000 kr.. fan fan fan rent ut sagt. Implantat kan också vara att överväga.. DET vet jag inte hur mkt d kostar dock. Får iaf tid på mig att fundera och ev spara ihop lite pengar.
Det är elände på elände nu tycker jag.. jag är förkyld o jävlig har dock bara några dagar kvar som jag får vara hemma utan läkarintyg.. börjar iaf bli piggare.. men i.m ska jag ju in till tandis och det blir ju en heldag av det iom att jag får lugnande. Amira har klagat på öronvärk också men ville ändå gå till dagis så det verkar under kontroll.. hoppas bara det inte blir värre inatt så hon inte kan gå till dagis imorgon nu då..

Känner mig så ensam och utlämnad här i storstan nu, märks att jag verkligen är ensam när det kommer till kritan så finns det ingen här jag kan vända mig till som ställer upp för mig tex som kan följa med mig till tandläkaren när jag är rädd så jag spyr nästan eller som jag kan be om hjälp att passa Amira eller nåt, mamma ställer ju upp så mkt hon kan men hon bor ju 30 mil härifrån så det är inte bara och komma förbi ju.. *suck* :( Känner att även om man har vänner och så så är det ingen som är mig speciellt nära för att be om hjälp och veta att de finns där och ställer upp för mig. Det vill jag ha.. nån som man kan lita på och som kan ställa upp som sagt när det behövs.

Ska lägga mig och sova en stund nu innan jag hämtar Amira på dagis.

Malin