måndag 28 september 2009

Ny vecka nya bekymmer...

Börjar känna mig helt slut, igår orkade jag inte alls in och skriva nå i bloggen. Det har varit fullt upp med att haft syrran på besök och så allt med mammam, att springa dit och se hur hon har det och så och försöka vara en god mor, god dotter, god syster, god anställd och en god släkting när släkten ringer och vill veta hur det är nu med mamma.. jag orkar inte mer har jag lust o skrika rakt ut!!!! Syster har drivit mig till vansinne ibland som hon alltid gör med sitt sätt vi är så olika och jag har bara svalt all ilska jag känt komma bubblandes och det har lett till att jag ibland bara känt att jag ville låsa in mig och gråta ifred nånstans och få utlopp för alla känslor som jag bara trycker ned igen. Igår åkte syster hem igen och det var faktiskt rätt skönt o vara själv igen.
Vi körde henne till flyget efter att ha varit hos mamma en stund på f.m sen åkte jag och Amira och åt på McDonalds på väg hem, och hör och häpna.. när vi ätit och är på väg till bilen så kommer en peng flygande emot mig.. såg inte riktigt hur mkt det var först.. sen såg jag.. 500kr!!!!! Det var inte så lite pengar att hitta på backen, man tackar o tar emot.. mer sånt tack ;)

Tandvärken har ju kommit tillbaka som ett brev till avsändare då mottagare saknas typ.. känns som jag tuggar foliepapper :( har fått en ny tid till 6 okt för o fixa det.. vet inte om jag vill gå till den kliniken igen :S kanske får bli att jag får gå till S:t Erikstandakut lr nå istället.. vet inte om jag ens klarar o vänta tills nästa vecka på tisdag. Fan jag har tillräckligt just nu känner jag och tycker allt är bara för mkt..

Ska på höstfest på dagis idag, det blir korvgrillning på gården.

Nästa helg blir det kalas för Amira också.. hur fan tänkte jag eg, hur ska jag ha råd till det egentligen?? Suck.. nu e d bokat o inbjudningar skickade så det går inte o ändra nu, och jag kan inte ha 9 ungar hemma hos oss heller jag orkar inte och sen finns det helt enkelt inte plats för 9 vilda ungar.

Måste fortsätta arbeta nu och sen ska det festas på korv och bröd som sagt och sen hem där jag ska parkera mig i sängen resten av kvällen med undantag för att göra nå fika, Amira klarar sig nog med lite fika till kvällen också om vi äter korv på dagis vid 16-tiden.

Vad långt det blev i inlägget som jag bara skulle skriva lite kort.. blir så när jag inte skrivit så ofta på sistone.

Mamma blir iaf bättre för er som undrar hur det är med henne, hon kan ju själv redogöra för vad de gör med henne nu och så det är bra och hon låter mkt piggare trots att hon fortf är väldigt trött.

Hon skulle på lungröntgen senare så vi får se vad de säger efter det, nu blir det mest telefonkontakt med mamma för jag har inte tiden att springa upp efter jobbet varje dag och hälsa på. Försöker spara tiden för att kunna vara där för henne när hon ska opereras sen, då har jag ju rätt att vara borta för vård av anhörig med full lön. Tror det var 10 sådana dagar man har rätt till och de är bra att spara på.

Nu åter till arbetet!!!

Hörs!


/ Malin